Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘hot’

Putrajaya Baloon Fiesta

Hye Salam Semua,.

Kali ni Qayyum nak kongsikan pengalaman kat Fiesta Belon Putrajaya yang julung-julung kali diadakan di Malaysia (sepanjang yang saye perasan lah), ape yang lebih menariknye adalah, pembiayaan acara tersebut adalah melalui pembiayaan persendirian dan bukan melalui bantuan dari kementerian pelancongan atau sebagainye,.bayangkan pembiayaan untuk acara antarabangsa macam ni,.berape banyak modal diperlukan???,.mesti banyakkan!!.

Fiesta ni sebenarnye berlansung selama 3 hari yang mana setiap hari aturcara adalah pelepasan belon udara sebanyak dua sesi iaitu pada pagi dan petang hari,.pada belah malamnya pula acara diserikan dengan persembahan ala-ala muzikal dari para peserta belon udara. Bagi Qayyum yang berpeluang pada sesi petang hari kedua, perasaan memang teruja sangat, yela kali pertama dapat peluang saksikan depan mata. Hari tu Qayyum dengan Akmal dan Tom naik satu kapal dengan Akmal,.memandangkan kami sampai lebih awal dari persembahan bermula jadi kami terpaksa menunggu sebelum acara bermula,.haish,..hari tu memang sesak,.yela lumrahlah kalau satu-satu perkara menarik mesti acara seterusnya dapat sambutan,.maka lebih ramailah akan datang,.jadi buktinya petang tu ramai sangat orang,.hurm,.yang kecewanya Qayyum sedih sebab xde lens Tele yang dipinjamkan pada kawan,..haishh,.geram pulak pada Akmal dan Tom asik skodeng sana sini,.Ops maksudnye diorang skodeng ragam manusia k,..haha tapi tatau la ape yang sebenarnye diorang buat,..lebih-lebih lagi si tom yang teruja betul hari tu pakai sistem Akmal (canon),.haiii bakal kehilangan kawan la Qayyum lepas ni,.huhu

Hari tu nampak sangat ramai jurugambar berpusu-pusu dahagakan shoot gambar belon udara,.termasuklah kami,.mengikut kata teman-teman yang dah datang pada sesi sebelum ni, jurugambar dibenarkan masuk masa krew buat persiapan dan perlepasan belon, jadi ramai jurugambar dah berkumpul di pintu masuk, memang ramai sangat. Sampai waktu yang dijanjikan untuk kami dibenarkan masuk, tapi kami masing-masing masih terpinga-pinga sebab xde sebarang respon dari pihak krew,.bila toleh kanan kami boleh nampak makcik-makcik, kapel-kapel, adik-adik kecik masuk lalu pagar yang dey all tanggal kat area terlindung belakang khemah,.haishh geram je,..tapi masing-masing sangat gentleman,.hehe,.so xde lah kecoh-kecoh,.so kami masih menunggu dengan cara yang baik untuk masuk,.tapi akhirnye masing-masing xboleh tahan seterusnya cari peluang sama-sama menyelit kat belakang khemah tadi macam “penyamun” haha,..mane boleh tahan,..tapi atleast kami cuba untuk gentleman sebelum menceroboh,.haha,..rupe-rupenye seperti yang dimaklumkan oleh krew bahawa mereka sepatutnya memang benarkan jurugambar (sahaja) masuk sepanjang tempoh 1/2 jam persiapan belon berlepas, tapi atas faktor keadaan angin yang kencang memaksa diorang halang kami masuk bagi mengelakkan keadaan kucar kacir,.ooo baru faham,..tapi mane boleh tahan,..hehe,..akhirnye bukan saje jurugambar saje yang masuk,.makcik-makcik, adik kakak dan sekampung semua ceroboh,..haishh,.penuh satu padang,.

Putrajaya Baloon Fiesta

Keadaan sesak dengan jurugambar berkumpul di pintu masuk,tapi semua gentleman,.cool lah korang!!

Putrajaya Baloon Fiesta

Antara geng-geng jurugambar dari Shah Alam dan “Muooo“, Johor yang sempat berkumpul

Putrajaya Baloon Fiesta

Putrajaya Baloon Fiesta

Persiapan krew yang sedikit terganggu atas faktor cuaca dan kehadiran jurugambar yang ramai,.hehe

Putrajaya Baloon Fiesta

I’m so lucky!!,.hari tu Qayyum sempat snap gambar abang membe kampung Qayyum ni,.hehe,.tak sangke,.kebetulan

Putrajaya Baloon Fiesta Putrajaya Baloon Fiesta

Belon Udara menggunakan bantuan trak untuk stabilkan kedudukan sebelum berlepas,.hurm,.menarikkan??

Putrajaya Baloon Fiesta

Tengoklah,.punye ramai ummat!!

Putrajaya Baloon Fiesta

Putrajaya Baloon Fiesta
Putrajaya Baloon Fiesta
Qayyum bersama Akmal dan Tom
Putrajaya Baloon Fiesta

Sebahagian shot acara malam

MOHD HAYYU ARRASYID SOBERON
Photographer
QAYYUMPHOTOGRAPHY
Tel/SMS : 019 6346383
Email/YM : differentcomfortable(at)yahoo.com

Mohd Hayyu Arrasyid's Facebook profile

Read Full Post »